نوٹو کا کمال ۔۔ اردو دانو ڈالو اب دھمال

انٹرنیٹ کی دنیا میں تحریری اردو نے 2010 سے 2014 کے درمیان اتنی تیزی سے ترقی کی ہے جس کی مثال نہیں ملتی ۔اردو کے چاہنے والوں نے اپنے شب و روز کی محنت سے جہاں مفت اردو کے مختلف ڈیکسٹاپ اور ویب کے سوفٹ وئیر بنا ڈالے وہاں اردو فونٹ بنانے والوں نے بھی کوئی کسر نہیں اٹھا چھوڑی۔ عربی اور فارسی فونٹ بنانے والوں نے بھی اردو فونٹ بنانے والوں کی تکنیکی مدد کی ۔

فونٹ کے گھرانوں میں نسخ فونٹ کے موجود ہوتے ہوئے بھی نستعلیق فونٹ کی شدت سے ضرورت محسوس ہوتی رہی ۔آخر کار 2010 کے بعد سے حکومتی اداروں سمیت انفرادی طور پر بھی چند ایک خوبصورت نستعلیق فونٹ وجود میں آگئے ۔جن میں پاک نستعلیق ، جوہر نستعلیق ، گوہر نستعلیق ، علوی نستعلیق ، حسینی نستعلیق ، نفیس نستعلیق اور جمیل نوری نستعلیق قابل ذکر ہیں ۔

اگر ان سب میں ایک اچھے مکمل اور خوبصورت نستعلیق فونٹ کا موازنہ کیا جائے تو ‘‘ جمیل نوری نستعلیق ‘‘ کا کوئی جوڑ نہیں ہے ۔اور یہ جمیل نوری نستعلیق ہی ہے جو آج بھی ویب کی دنیا پر چھایا ہوا ہے ۔اردو کی بہت سی ویب سائٹ آج بھی یہی فونٹ استمال کر رہی ہیں ۔

ان بنائے گئے تمام نستعلیق فونٹ کی سب سے بڑی جو خامی ہے وہ یہ کہ یہ حجم میں بہت بڑے ہیں ۔ان میں جمیل نوری نستعلیق فونٹ سمیت کوئی بھی ایسا فونٹ نہیں ہے جو حجم میں دس میگا بائٹ ( دس ایم بی ) سے کم ہو ۔اس کا سب سے بڑا نقصان یہ ہے کہ پاکستان میں انٹرنیٹ کی سپیڈ کم ہونے کی وجہ سے یہ ایک تو ڈاؤنلوڈ ہونے میں وقت لیتے ہیں دوسرا یہ ویب فونٹ کے طور پر استمال بھی نہیں کئے جاسکتے ۔ویب فونٹ کی جہاں تک بات آتی ہے تو کاپی رائٹس اور حجم کے لحاظ سے ان میں سے کوئی فونٹ ایسا نہیں ہے جو کو کہ گوگل لیب کے معیار پر پورا اترتا ہو۔اور ویب ایمبینڈ کے طور پر استمال ہوسکے ۔

نوٹو نستعلیق اردو ڈرافٹ فونٹ کے بنانے والے بہداد صاحب ہیں جن کا تعلق ایران سے ہے اور آجکل وہ کینیڈا میں رہائش پذیر ہیں ۔ بہداد نے نوٹو گھرانے کے جہاں دنیا کی اور بہت سی زبانوں میں مفت فونٹ تیار کئے ہیں وہاں انہوں نے اردو کا یہ نوٹو نستعلیق اردو فونٹ بھی بنایا ہے جو کہ نستعلیق میں ویب کا ایک بہترین فونٹ ہے۔نوٹو نستعلیق اردو فونٹ گو کہ ابھی بالکل مکمل نہیں ہے مگر اس کی بہتری پر کام جاری ہے ۔اس فونٹ کی سب سے بڑی خوبی یہ بھی ہے کہ اس میں اردو کے علاوہ پنجابی ، کشمیری اور فارسی کی سپورٹ بھی شامل ہے ۔

نوٹو نستعلیق اردو ( ڈرافٹ فونٹ ) ایک بہترین اور تیزرفتار نستعلیق فونٹ ہے جو کہ ویب ایمبینڈ کے طور پر استمال کیا جاسکتا ہے اور جارہا ہے ۔اس کی مثال میرا بلاگ ہے ۔اس کا حجم صرف دوسو بیاسی کلوبائٹ ( ٢ سو بیاسی کے بی ) کے قریب ہے اور یہ کاپی رائٹس کے لحاظ گوگل لیب کے معیار پر پورا اترتا ہے اور آجکل نوٹو فونٹ گھرانے کے تمام فونٹس کے ساتھ یہ بھی گوگل لیب کی زینت بنا ہوا ہے ۔دیکھا جائے تو یہ جمیل نوری نستعلیق کی طرح خوبصورت تو نہیں ہے مگر اتنا بد صورت بھی نہیں کہ اس کی جگہ نہ لے سکے۔

نوٹو نستعلیق اردو ڈرافٹ فونٹ کے بارے میں جاننے کے لئے آپ اس صفحے کا معائنہ کرسکتے ہیں ۔۔۔ یہاں کلک کریں

نوٹو نستعلیق اردو فونٹ کو اپنی ویب سائٹ پر استمال کرنے کے لئے ذیل میں دئے گئے کوڈ کاپی کر کے اپنی سٹائل شیٹ میں پیسٹ کر لیں ۔اور اگر آپ گوگل لیب میں یہ کوڈ دیکھنا چاہتے ہوں تو یہاں کلک کریں

@import url(http://fonts.googleapis.com/earlyaccess/notonastaliqurdudraft.css);

سٹائل شیٹ کی فونٹ فیملی کے ٹیگ میں نیچے دئے گئے فونٹ فیملی ٹیگ استمال کریں

font-family: 'Noto Nastaliq Urdu Draft', tahoma, serif;

سوال ۔ ویب ایمبینڈ فونٹ کیا ہے اور یہ کیا کام کرتا ہے
جواب ۔ اس فونٹ کو ڈاؤن لوڈ کرنے کی ضرورت نہیں پڑتی اور جونہی کوئی قاری ویب ایمبینڈ فونٹ والی ویب سائٹ کا وزٹ کرتا ہے تو وہ فونٹ خودبخود اس کے کمپیوٹر کی عارضی فائلوں میں انسٹال ہوجاتا ہے جس سے وہ قاری ویب صفحات کو ایسے ہی فونٹ میں دیکھتا ہے جس فونٹ میں آپ اسے دکھانا چاہتے ہیں ۔

About

2 thoughts on “نوٹو کا کمال ۔۔ اردو دانو ڈالو اب دھمال

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *