تاریخ کی تعریف

tareekhلفظ تاریخ
لغوی طور پر تاریخ سے مراد ایک دن رات، مہینے کا ایک دن یا کسی چیز کے ظہور کا وقت یا ایسا فن یا کتاب ہے جس میں مشہور آدمیوں اور بادشاہوں کے وقائع ، حالات ، پیدائش و وفات یا کسی عہد کے وقائع ، روایات ، قصے ، افسانے اور جنگ نامے درج ہوں ۔
عمومی لحاظ سے تاریخ سے مراد قوموں کے عام وقائع کا بیان یعنی شرح وقائع کا بیان بہ ترتیب سالیانہ ہے ۔ یہ لفظ کسی عصر خاص کی ابتدا کا تعین ، حساب حوادث کے وقت کا تعین بترتیب تاریخی وقائع استمال ہوتا ہے مثلاً مسلمانوں کے ہاں تاریخ ہجری کا آغاز ‘‘ سن ہجری ‘‘ پیدائش دنیا کی تاریخ ‘‘ تاریخ عالم ‘‘ حضرت عیسیٰ علیہ السلام کی پیدائش کی ‘‘ تاریخ مسیح ‘‘ اور خلقت عالم کی تواریخ وغیرہ ۔
لفظ تاریخ کی تعریف مختلف زبانوں میں
عربی زبان میں ‘‘ لفظ تاریخ ‘‘ زمانہ حساب اور تعین وقت کے لئے استمال ہوتا ہے
فارسی زبان میں ‘‘ لفظ تاریخ ‘‘ ماہ و روز کا معرب ہے یعنی ماہ ( چاند ) اور روز ( دن ) سے مراد ہے ۔
انگریزی زبان میں ‘‘ لفظ تاریخ ‘‘ ہسٹری کے طور پر استمال ہوا ہے۔جو لاطینی زبان کا لفظ ہسٹوریا سے نکلا ہے جس سے مراد کسی واقعہ کی تفتیش و تحقیق کرنا ہے۔عام طور پر لفظ ہسٹری سے مراد کسی قوم ، معاشرہ اور ادارے کے وقائع خاص کا صحت وجوہات کے ساتھ ترتیب وار تحریری ریکارڈ ہے۔
یونانی زبان میں ‘‘ لفظ تاریخ ‘‘ انڈنئے کے معنوں میں استمال ہوا ہے جس سے مراد کسی واقعہ کی بصیرت و ادراک حاصل کرنا ہوتا ہے ۔
جرمن زبان میں ‘‘ لفظ تاریخ ‘‘ گشئے تین قسم کے مفہوم ادا کرتا ہے ۔ (١) کسی واقعہ کا وقوع پذیر ہونا (٢) وہ سلسلہ تحقیق جس کی بدولت وقائع کا علم ہو (٣) معلوم شدہ وقائع کا بیان ہے ۔
فرانسیسی زبان میں ‘‘ لفظ تاریخ ‘‘ ہسٹر کے طور پر استمال ہوا ہے جس سے مراد ماضی کی کسی چیز یا واقعہ کے بارے میں جاننا اور معلومات رکھنا ہے۔

تاریخ کی تعریف
ماضی کے حالات و واقعات معلوم کرنے اور اس کے مطالعہ کا شوق دیگر علوم کے مقابلہ میں زیادہ پرانا ہے ۔ انسان جب لکھنا پڑھنا بھی نہیں جانتا تھا اس وقت سے ماضی کی نشانیوں کا متلاشی ہے ۔انسان کو اپنے گردوپیش کے حالات سے اس وقت سے دلچسپی ہے جب کہ وہ جنگلوں میں وحشیانہ زندگی بسر کرتا تھا ۔ درختوں اور غاروں میں رہتا تھا ۔اس وقت ماضی کی نشانیوں کو بغور دیکھتا اور ان کی مدد لے کر بہتر زندگی کے طریقے معلوم کرتا تھا۔ہم یہاں یہ کہنے میں حق بنجانب ہیں کہ تاریخ کے بارے میں انسان کا علم اتنا ہی قدیم ہے جتنا کہ وہ خود ۔۔ دوسرے الفاظ میں تاریخ نے انسان کے ساتھ ہی جنم لیا ۔۔۔ لہذا
۔۔ ‘‘ انسانی معاشرے یا اس کے کسی حصے کے آغاز ، ارتقاء ، ترقی اور تنزل کے بارے معلومات کا علم تاریخ کہلاتا ہے ‘‘ ۔۔

یہ مضمون انسائیکلوپیڈیا تاریخ عالم کی جلد اول سے لیا گیا

About

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *